Készítsd fel webshopodat a karácsonyi szezonra
Októberben már ideje elkezdeni a készülődést az év legnagyobb forgalmú időszakára.
Mutatok néhány ötletet, hogy hogyan készítheted fel webáruházadat a karácsonyi őrületre.
Kategóriák, termékek, szolgáltatások:
- Készítettél ajándék/szolgáltatás ajánló kategóriát? (pl.: Ajándék nőknek/férfiaknak, Ajándék Anyunak/Apunak, Ajándék 10.000Ft alatt…
- Legyenek csomagajánlataid, limitált karácsonyi termékeid/szolgáltatásod!
- Van ajándékkártya vásárlási lehetőséged? Ha nincs, pótold!
- Vállalsz díszcsomagolást termékeidhez? Hívd fel rá a figyelmet és árazd be szolgáltatásodat.
- Használj termék összevonást termékeidnél. Így könnyebben rátalálnak a nézelődők, ha egy terméket más színben, vagy méretben szeretnének
- Készíts kategóriát a különleges alkalmakra: Karácsony, Anyák napja…
Webshop működése:
- Kidolgoztad a CrossSel, UpSell (kiegészítő termékek, hasonló termékek) ajánlataidat? Evvel is tudod növelni a kosárértékedet.
- Ha még nincs, most érdemes törzsvásárlói rendszert kialakítanod!
- Lesz kosárelhagyó e-mailed? Sajnos a karácsonyi időszakban rengeteg kosárelhagyód lesz, akiket érdemes egy levéllel emlékeztetni, hogy nálad járt!
- Figyelj arra, hogy a telefont mindig vegye fel valaki, illetve figyelni kell a social media felületeket is, mert ott is kérdezhetnek, érdeklődhetnek. Ne szalazd el őket!
- Nézd meg az idei karácsonyi időszakhoz kapcsolódó trend színeket, formákat, stílusokat és használd őket az e-mailekben, ajándék utalványokon, blogokban, posztokon…
- A tavalyi időszakban, mik voltak a legkedveltebb termékeid, szolgáltatásod? Most is megtalálható nálad, vagy van hasonló terméked, szolgáltatásod?
- Jól működik a keresőd? Ha nincs találat, tudsz ajánlani alternatívát?
Kedvezzünk a Google-nak:
- Termékeidnél figyelj a SEO barát URL-re. Ne legyenek krixkraxos URL-jeid!
- Vannak olyan tartalmi oldalaid, blogjaid, ami a karácsonyi ajándékvásárlás SEO kulcsszavait tartalmazza?
- Figyelj arra, hogy termék törlés előtt át legyen irányítva az URL
Akciók, ajándékok:
- Ha van olyan terméked, amelyet be tudsz szerezni kedvező áron, nagyobb mennyiségben, add ajándékba bizonyos vásárlási érték felett – örülni fognak neki vásárlóid
- Lepd meg törzsvásárlóidat még november elején egy olyan kuponnal, melyet beválthat vásárláskor egy ajándékra. Így emlékeztetheted őket, hogy nálad vásárolják meg a karácsonyi ajándékokat, szolgáltatást
- Készíthetsz Adventi naptárhoz hasonlító akciót. Válassz ki 24 terméket, és naponta nyisd ki a virtuális ablakot, pl a facebook oldaladon.
- BlackFiday – 2023-ban november 24.-ére esik